در سال ۱۹۷۸ جیانی ورساچه شرکتش را به جهت ارائه محصولات مدرن، مرسوم و مد روز تأسیس کرد. این شرکت ایتالیایی مد روز لباس آماده پوشش و لوازم جانبی مردانه و زنانه را تولید میکند. لوگوی این برند که چهره یک اسطوره یونانی، مدوزا است، بسیار جذاب است.
جیانی در سال ۱۹۸۲ پس از ارائه طرحهای لباس، طرحهای جواهرات، لوازم جانبی، لوازمخانگی و صنایع چینی را معرفی کرد. با رشد تقاضا و محبوبیت روزافزون این برند، خواهرش دوناتلا ورساچه، در سال ۱۹۹۳ «یانگ ورساچه» و «ورسوس» را ایجاد کرد. این برند به دلیل لباس سیاه ورساچه، الیزابت هارلی از پوشش گسترده بینالمللی بهره گرفت.
پس از فوت جیانی ورساچه، در سال ۱۹۹۷ شرکت جیانی توسط خواهرش به عنوان طراح خلاق اداره میشود؛ اما این مانع درخشش این برند نشد. در سال ۲۰۰۲، هنگامیکه جنیفر لوپز لباس «سبز ورساچه» را در جایزه ۴۲ ساله گرمی پوشید، «ورساچه» دوباره توجه رسانههای بزرگ را به خود جلب کرد.
این برند تا سال ۱۹۹۱ خارج از ایتالیا هیچ بوتیکی را افتتاح نکرد. اولین بوتیک این برند خارج از ایتالیا، در گلاسکو، اسکاتلند افتتاح شد.
در سال ۲۰۱۵، ورساچه دو همکاری دیگر را انجام داد؛ یکی با رقصنده لیل باک برای راهاندازی خط جدید کفشهای کتانی و دیگری همکاریهای بزرگ با شرکت گروه مایند در چین. برجهای اقامتی لوکس شرکت ایتالیایی و چینی که «ورساچه رزیدنس» نامیده میشد، همه را غافلگیر کرد. هدف اصلی طراحی برجهای اقامتی، ترکیب عناصر لوکس نهایی این برند و فرهنگ سنتی چین بود.