برند ورساچه

ورساچه، بیوگرافی، تاریخچه برند، کالکشن و...

برند ورساچه

ورساچه، بیوگرافی، تاریخچه برند، کالکشن و...

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دوناتلا ورساچه با نام کامل «دوناتلا فرانچسکا ورساچه»، کوچک‌ترین فرزند خانواده، در سال ۱۹۵۵ به دنیا آمد. او تحت تعلیم مادرش که خیاط بود و برادر بزرگش جیانی ورساچه که طراح لباس بود بزرگ شد. او به‌شدت به برادر بزرگ خود جیانی نزدیک بود. جیانی او را شب‌ها با خود بیرون می‌برد و برای او لباس‌هایی آماده می‌کرد تا بپوشد.

پس از آنکه برادرش در سال ۱۹۹۷ به قتل رسید، او کارگردان هنری برند ورساچه شد. همچنین ۲۰ درصد سهام شرکت به او رسید درحالی‌که به دخترش آلگرا ورساچه ۵۰ درصد و به برادرش سانتو ۳۰ درصد رسید. درواقع او پس از مرگ برادرش ویران شد، اما مصمم به ادامه میراث خود بود. اما در حقیقت رهبری برند را قبل از مرگ برادرش بر عهده داشت.

تغییرات در مالکیت و مدیریت شرکت درنهایت کنترل خانواده ورساچه بر آن را کمتر کرد. شرکت بلاتک استون، شرکت خدمات مالی چندملیتی، ۲۰ درصد از این شرکت را در سال ۲۰۱۴ خریداری کرد و در سال ۲۰۱۶ جاناتان اکروید مدیر عامل شرکت شد، اما دوناتلا همچنان نقش رهبری خود را حفظ کرد.

ورساچه با همسر سابقش، مدل آمریکایی «پل بک» دو فرزند دارند: یک دختر به نام آلگرا ورساچه بک (متولد ۳۰ ژوئن ۱۹۸۶) و یک پسر به نام دنیل ورساچه (متولد ۱۹۸۹).

پس از سالها دست‌وپنجه نرم کردن با کوکایین او در سال ۲۰۰۴ درمان خود را آغاز کرد.

  • ۰
  • ۰

در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به کالکشن آماده پوشیدن ورساچه در پاییز سال ۲۰۱۸، با ما همراه باشید:

نمایش او به سبک کلاسیک بود – یک پالتوی بارانی صیقلی، یقه پیراهنی دخترمدرسه‌ای، دوخت به رنگ بژ، کفش‎‌های پاشنه‌دار چندلایه و ضخیم. سپس پس‌زمینه‌ای از پارچه‌های چهارخانه طرح تارتان سنتی-پانک، با دامن‌های مردانه چندلایه همراه با کلاه بره بر سرشان بود. این طرح‌های هوشمندانه تکامل‌یافته، دامن‌های کوتاه لاله‌ای چین‌خورده بودند، که کمرشان با کمربندهای چرمی سگک‌دار مزین به لوگوی ورساچه محکم شده بودند با شانه‌های پهن پهن.

با توجه به اینکه جذابیت ورساچه به میزان زیادی به علت سبک کلاسیکش در این نمایش بود، پوشش‌های سری که ایجاد کرده بود، هیجان فریبندگی‌اش را تقویت کرده و آن را تازه ساخته بود. در دهه‌های ۸۰ و ۹۰، سال‌های گربه‌رقصانی سیندی کرافورد، وجود چنین ظواهری امکان‌پذیر نبود. اکنون، روسری‌های کش‌باف محکم بسته‌شده و عینک‌های تیره وجود دارند که دسته سه‌تایی لباس‌های مشکی‌رنگ را به لحاظ بصری جذاب کرده‌اند. به‌طور ناخودآگاه، آن‌ها بیانگر این هستند که موارد زیادی برای در نظر گرفتن وجود دارد.

در اینجا، امضای دوناتلا ورساچه معنا و مفهوم بیشتری نسبت به سایر موارد مشابه در این هفته مد امسال دارد. شما می‌توانید هر طور که می‌خواهید برداشت کنید – اما اول بودن، کنار زدن موانع و غرور و تعصب همواره بخشی جدانشدنی از خانه ورساچه بوده است و این کالکشن در چشمان خیلی افراد، به سنت این برند ادای احترام کرده است.

منبع

  • ۰
  • ۰

در این مطلب، کالکشن ورساچه آماده پوشیدن بهار سال ۲۰۱۸ در وب‌سایت وُگ برای شما آورده شده است:

از هریک از این نسخه‌های چاپی، دوناتلا ورساچه، بلوزها، کت‌ها، شلوارها، سوتین‌ها و دامن‌هایی را بازسازی و باز چاپ کرد. هر دسته‌بندی موضوعی در کالکشن کاملی که افراد بتوانند بگویند، کمد لباسی پر از لباس‌های دخترانه وگ برای پوشیدن در شب و روز دارند، ارائه کرد.

یک تکه-دامن سیاه‌وسفید که اصالتاً توسط نایومی کمپل در کالکشن نیتیو امریکن در پاییز ۹۲ پوشیده شده بود – به معنای واقعی کلمه از آرشیوها بود که روی آن کار شده بود به‌طوری‌که نمی‌شد آن را مطابق زمان کنونی بازسازی کرد.

نایومی ظاهری از پست زنجیره‌ای طلایی از خودش ساخته بود، این کار توسط کارلا برانی، سیندی کرافورد، کلودیا شیفر و  هلنا کرستنسن، برای جشن مایکل جوردن آماده شده بود.

کدام دختر چشم شهلایی، ممکن است دست رد به سینه شلوار دوره باروک بزند؟ کدام سوپر مدل جذابی-گیگی، بلا، کایا، کندیس- یک لباس جمع‌وجور کریپس با گلدوزی طلایی نمی‌خواهد که بالای سرشانه‌ها و باسنش بلرزد؟ مجموعه مربوط به باترفلایز به‌تنهایی فریاد میزند که مرا بخر! کمربند ستاره دریایی پر از جواهرات؟ همچنین لباس‌های مخملی فوق‌العاده‌ای در رنگ‌های نعناعی، صورتی و آبی وجود دارد- رنگ‌ها فوق‌العاده مناسب شستشو هستند.

منبع

  • ۰
  • ۰

در سال ۱۹۷۸ جیانی ورساچه شرکتش را به جهت ارائه محصولات مدرن، مرسوم و مد روز تأسیس کرد. این شرکت ایتالیایی مد روز لباس آماده پوشش و لوازم جانبی مردانه و زنانه را تولید می‌کند. لوگوی این برند که چهره یک اسطوره یونانی، مدوزا است، بسیار جذاب است.

جیانی در سال ۱۹۸۲ پس از ارائه طرح‌های لباس، طرح‌های جواهرات، لوازم جانبی، لوازم‌خانگی و صنایع چینی را معرفی کرد. با رشد تقاضا و محبوبیت روزافزون این برند، خواهرش دوناتلا ورساچه، در سال ۱۹۹۳ «یانگ ورساچه» و «ورسوس» را ایجاد کرد. این برند به دلیل لباس سیاه ورساچه، الیزابت هارلی از پوشش گسترده بین‌المللی بهره گرفت.

پس از فوت جیانی ورساچه، در سال ۱۹۹۷ شرکت جیانی توسط خواهرش به عنوان طراح خلاق اداره می‌شود؛ اما این مانع درخشش این برند نشد. در سال ۲۰۰۲، هنگامی‌که جنیفر لوپز لباس «سبز ورساچه» را در جایزه ۴۲ ساله گرمی پوشید، «ورساچه» دوباره توجه رسانه‌های بزرگ را به خود جلب کرد.

این برند تا سال ۱۹۹۱ خارج از ایتالیا هیچ بوتیکی را افتتاح نکرد. اولین بوتیک این برند خارج از ایتالیا، در گلاسکو، اسکاتلند افتتاح شد.

در سال ۲۰۱۵، ورساچه دو همکاری دیگر را انجام داد؛ یکی با رقصنده لیل باک برای راه‌اندازی خط جدید کفش‌های کتانی و دیگری همکاری‌های بزرگ با شرکت گروه مایند در چین. برج‌های اقامتی لوکس شرکت ایتالیایی و چینی که «ورساچه رزیدنس» نامیده می‌شد، همه را غافلگیر کرد. هدف اصلی طراحی برج‌های اقامتی، ترکیب عناصر لوکس نهایی این برند و فرهنگ سنتی چین بود.

منبع